Előzetes program

A konferencia előzetes programja (az elfogadott előadások listája)

Figyelem! A program NEM VÉGLEGES, az előadások besorolása is változhat még a
szekciók között!

Irodalom: (1 szekció)

  •  Hajnali háztetők – Irodalmi séta okostelefonon
  • Egy mobileszközökkel támogatott magyar irodalmi projekt tapasztalatai általános
    iskola 5. és 6. évfolyamán
  • Az e-jegyzetek használatának attitűdjei a Debreceni Egyetemen
  • A digitális témahétre készített „jó gyakorlat” bemutatás – József Attila, az oktatás
    magyar „Nostradamusa”

Empirikus IKT kutatás:(1 szekció)

  • Alkalmazkodás az infokommunikációs technológiához
  • A tanulói és szülői attitűd a mobileszközökkel támogatott oktatással kapcsolatosan
  • Zsugorodó taneszköz, táguló világ? A mobil tanulás, mint a digitáliskultúra-azonos
    pedagógia integratív és komplex formája
  • A minősítési rendszer potenciális reformhatásai a hangszeres zeneoktatásra és
    tanárképzésre a digitális kompetencia tükrében
  • Szóasszociációs módszerrel végzett tudásszerkezet vizsgálat IKT eszközök
    segítségével

Gyermekkori informatika:(2 szekció)

  • Tabletek a kisgyermekkori projektpedagógiában
  • Korai tehetséggondozás és kreativitásfejlesztés a kisgyermekkori nevelés vizuális
    tevékenységében hagyományos és digitális eszközökkel
  • Kisgyermekkori játék, avagy a tanulási zavarok megelőzése az óvodában
  • LapodaMese már az iskolába lépéskor
  • A rejtett mintaadás és a tudatos nevelés diszharmóniája kisgyermekkorban
    – Informatikai eszközök a kisgyermekkori élettérben
  • Barangolás a Hangok földjén

eLearning:(1 szekció)

  • eLearning mobilon
  • Mobileszközökön is használható Moodle kurzus kialakítása
  • A Moodle rendszer alkalmazásának lehetőségei a középiskolai oktatásban
  • Oktatás mobil eszközök segítségével Szerbiában

Idegen nyelv:(1 szekció)

  • IKT eszközökkel támogatott nyelvtanulás 12-13 éves tanulók körében
  • Juttassuk nyelvi sikerélményhez tanulóinkat „kütyükkel”: Miért és hogyan érdemes bevonni az angol nyelvoktatásba az online játékokat/mobileszközöket?
  • Anki – Mindenre emlékszem, amit megtanultam!
  • Click 4 Skill – a mobil nyelvtanár!
  • Unser digitales Klassenzimmer – Digitális tantermünk

VIRTUÁLIS valóság (1 szekció)

  • Virtuális “kincskeresés” a 21. században
  • Kiterjesztett valóság az oktató-nevelő munkában
  • Hogyan segítheti a kompetenciafejlesztést a kiterjesztett valóság alkalmazások
    alkalmazása?
  • „Várjuk a következő játékot!” – Az első hazai mobiltanulási projekt

SNI: (1 szekció)

  • Tabletekkel támogatott tanítás-tanulás szegregált SNI csoportban
  • Új típusú informatikai fejlesztő eszköz a PAF gyakorló általános iskoláján – sajátos
    nevelési igényű kisiskolások részére
  • Táblagépes alkalmazások használata értelmi sérült, autizmusspektrum-zavarral élő
    tanulók megsegítésében
  • Tabletekre tervezett virtuális feladatlapok a hallássérült diákok oktatásában

Jó gyakorlatok:(2 szekció)

  • „A digitális világ KRESZ-je”- IKT eszközök és „DigiDili” tanóra
  • Hogyan tanítsuk tréningen és tanórán az etikus mobilhasználatot?
  • Online szerepjáték fizikaórán
  • Mobil eszközök alkalmazásában szerzett tapasztalatok a kecskeméti Piarista Iskolában
  • Okostelefonok alkalmazásának gyakorlati lehetőségei az oktatásban
  • Biztonsági és adatvédelmi kérdések mobil oktatási környezetben
  • Ingyenes alkalmazások a testnevelés oktatásában
  • Mobilokkal vagy mobilokról – Médiaműveltség a mobil eszközökkel támogatott
    oktatásban

Matematika és természettudományok: (2 szekció)

  • Mobil eszközök alkalmazása a matematika és természettudományok tanításában
  • Tanítsunk igazi matematikát
  • Mobil játékok a felfedeztetés-központú matematikaoktatás szolgálatában
  • Hello_world – a programozás tanításáról
  • Tanítható-e a kódolás robotok segítségével?
  • Okostelefonok a matematikaoktatásban
  • Mobilrobotok az iskolai gyakorlatban